Sunday, November 15, 2009

TIPS JAYA DIRI

Assalamuallaikum wr.wbt.

Agak sibuk disekolah hari ini,macam-macam yang perlu diselesaikan,bermula dengan perhimpunan sehinggalah mesyuarat terakhir bersama guru-guru sebelum itu sempat bersama dengan pelajar tingkatan lima.Kontekstual meeting bersama pelajar,berbual,memberi sedikit panduan dan dorongan pada saat akhir sebelum berada di meja peperiksaan yang sebenar.

Saya mulakan dengan kata semangat iaitu untuk menjadi juara atau cemerlang pelajar hendaklah terlebih dahulu berfikir,bercakap,bertindak dan berusaha sebagai seorang cemerlang atau cemerlang .Dengan meyakini bahawa kita boleh menjadi cemerlang dan juara,peluang untuk meraih kejayaan lebih terserlah.Disamping itu saya menyatakan yang menentukan kemenangan bukan beapa kali jatuh.tetapi berapa kali bangun semula.

Aku kira sudah banyak yang telah aku sampaikan dengan pelajar dan aku berkeyakinan jika kita selalu mendorong, memotivasi, kejayaan akan memihak pada pelajar dan sekolah.Saya akhiri ucapan saya dengan menyatakan bahawa Anda boleh beri 100 alasan kenapa prestasi anda kurang memuaskan tetapi anda sebenarnya cuma perlu satu sebab yang kuat untuk berjaya.

Aku doakan semoga semuanya berjaya dan kejayaan 100 peratus yang diimpikan akan tercapai UB THE BEST.

Tidak lupa diucapkan happy birhtday untuk isteri tersayang . Masih ingat lagi tarikh 16 November takkan lupa buat selama-lamanya.

2 comments: