Wednesday, November 25, 2009

NAWAITU KENA BAIK SELALU

Assalamuallaikum wr.wbt.

Hari ini berbual secara tidak formal dengan orang kuat sekolah iaitu penolong kanan dan guru kanan tentang beberapa perancangan pembangunan dan prasarana sekolah pada tahun 2010.Apa yang penting saya ingin menyampaikan mesej kepada mereka bahawa hidup dan suasana sekeliling perlu mengalami perubahan.

Change and changes perlu dilakukan untuk menunjukkan kekreativitinya kita dan untuk menaikkan motivasi diri dan pelajar yang akan belajar pada tahun 2010.Hidup kita tidak boleh berada ditakuk lama dan yang paling malang ialah orang lain one step a head tetapi kita berundur setapak kebelakang dan akhirnya terus tertinggal dan terpinggir.

Saya berharap sangat mereka faham kerana anggukan kepala mereka merupakan satu isyarat yang menunjukkan mereka juga sederap melangkah bersama saya menuju kearah kecemerlangan SMKUB pada tahun 2010.

Satu perkara lagi yang saya selesaikan pada hari ini ialah tentang pembayaran untuk menunaikan umrah,terpaksa saya dan isteri menjenguk muka hampir dua tiga bank yang kami mempunyai simpanan.

Alhamdulillah selesai,keluarlah semua tabungan sebelum ini yang penting nawaitu yang baik insyaALLAH mendapat ganjaran yang setimpal dengan pengorbanan yang telah dilakukan.ESOK MERUPAKAN HARI WUQUF.

No comments:

Post a Comment