Monday, December 7, 2009

NIAT DAN BERKAT

Assalamuallaikum wr.wbt.

Alhamdulillah ramai rakan-rakan yang telah pulang dari mengerjakan haji,semua dalam keadaan sihat walafiat itulah yang dikehendaki.Tadi waktu Asar di masjid aku sempat berbual dengan Hj Omar dah dua kali mengerjakan haji,dah tua dan pencen hasil dari menjual kuih yang berkat rezekinya dapat dia mengerjakan haji buat kali kedua.

Mungkin selepas ini aku rasa dia dah tak jual kuih lagi sebab usianya yang sudah meningkat.Aku teringat kata-kata Hj.Sani pada malam kenduri doa selamat Cikgu Rahim yang baru pulang dari menjadi tetamu Allah."Tak kan Papa bila pergi ke Mekah"insyaALLAH akan bertambah rezeki lagi.Beliau juga dah dua kali mengerjakan haji.Umrah aku dah tak berapa ingat banyak kali sangat.

Itu pun beliau berhasrat mengerjakan haji buat kali ketiga jika badannya masih sihat.Tak berentirenti menceritakan pengalaman beliau sewaktu mengerjakan haji pada tahun lepas dan memberi semangat kepada yang belum menunaikan fardu haji supaya cepat mendaftar.Cuma yang paling penting aku rasa kalau dah ada niat dan kemahuan untuk menjadi tetamu ALLAH akan dimakbulkan.

No comments:

Post a Comment