Friday, March 12, 2010

100 PERATUS SMKUB SEJARAH TERCIPTA

Assalamuallaikum wr.wbt.

Semalam sukan tahunan sekolah kali ke 20,aku berasa sangat gembira apabila diminta berucap,bukan sekadar memberi semangat pelajar-pelajar supaya melibatkan diri dalam aktiviti sukan tetapi menjadikan sukan sebagai satu cara yang perlu dilakukan secara berterusan agar badan sentiasa sihat dan otak menjadi cerdas.Jadi barulah pakej untuk menjadi pelajar hebat berjaya.Jadi satu perkara lagi yang sangat mengembirakan aku dan warga SMKUB ialah kejayaan kami mencipta sejarah dengan calon SPM tahun 2009 berjaya mendapat kelulusan 100% berbanding dengan tahun 2008 hanya 65.52% .Cuba bayangkan peningkatan yang terlalu besar,begitu bersemangat aku mengumumkan dalam ucapan aku semalam,bergemuruh tepukan dari para pelajar dan guru.Semuanya hasil jerih payah guru dan pelajar yang menunjukkan komitmen untuk melonjakkan kecemerlangan SMKUB.Bertepatan dengan slogan yang kami laungkan diawal tahun sewaktu aku mula masuk dahulu iaitu "UB THE BEST".Kejayaan yang paling manis ialah 11 subjek mendapat kelulusan 100% dan tidak ada satu subjekpun yang menurun.Tahniah aku ucapkan untuk guru-guru yang menyahut cabaran aku.Semoga pelajar tahun 2010 lebih bersemangat untuk mencipta sejarah dari segi kualiti result pula INSYAALLAH.

1 comment:

  1. Salam tuan,

    Tahniah! Lepaihni mike akan jadi pengetue yang cemerlang terbilang dan jangan temberang.

    ReplyDelete