Saturday, October 31, 2009

Nawaitu Kak Besah yang telah tercapai

Asslamuallaikum wr.wbt.

Selepas menghadiri seminar kecemerlangan PIBG di Teluk Batik Resort yang nampak tidak begitu memberangsangkan pengisiannya saya dan isteri singgah di Masjid Lekir untuk sembahyang Zohor.Selepas itu saya terus menuju kerumah kakak saudara yang dikhabarkan akan bertolak menunaikan fardu haji ke Mekah.Bukan senang untuk kerumah kak besah ni,hampir acap kali saya terpaksa berpusing-pusing dilorong-lorong yang terdapat di perumahan Felcra Changkat Lada,tidak sah kalau saya tidak bertanya kepada orang disitu .Akhirnya saya sampai juga ke Jalan Manggis 3.Kebetulan Kak Besah sedang memotong serai dihalaman rumah.Dia tersenyum dan berasa bangga agaknya seolah-olah didalam hati kecilnya tidak sabar-sabar hendak memberitahu kepada isteri saya bahawa impiannya selama ini telah dimakbulkan ALLAH SWT,lambaian Kaabah sudah memanggil-manggil dirinya untuk sampai kesana.Jika saya imbau kenangan silam saya tidak nampak kakak saudara ini mampu untuk menunaikan fardu haji keMekah,tetapi kuasa ALLAH dengan niat yang berulangkali dilafazkan dengan usaha yang dilakukannya akhirnya nawaitu kak besah telah tercapai.Cuma yang agak menyedihkan tanpa bersama suami yang tersayang yang sama-sama membanting tulang empat kerat berusaha menjadi peneroka felcra kerana telah pulang kerahmatullah terlebih dahulu.Tidak mengapa kak, doakan agar rohnya dicucuri rahmat sewaktu berada di Makatulmukarramah dan diMadinatulMunawaarrah,saya penuh yakin doanya yang beribu kali telah termakbul akhirnya.Sebelum pulang sempat saya berdoa agarKak Besah mendapat haji yang MABRUR dan dipermudahkan segala perjalanan pergi dan balik serta meminta kak besah berdoa disana agar saya dan family dapat sampai kesana untuk mengerjakan umrah pada bulan Disember ini.LABBAIKALLAHUMMALABAIK

No comments:

Post a Comment